سیستم عامل QuTS Hero

سیستم عامل حرفه ای

QuTS hero 5.0.1

با پشتیبانی از فایل سیستم ZFS




نسل جدید سیستم عامل های شرکت کیونپ



سیستم عامل QTS Hero با به خدمت گرفتن فایل سیستم ZFS که بعنوان پیشرفته ترین و سریعترین فایل سیستم دنیا شناخته می شود تفاوت های بسیار زیادی را در دنیای ذخیره سازی ایجاد می کند. این سیستم عامل به همراه خود امنیت بیشتر، کارایی و کیفیت بالاتر و همچنین سرعتی باور نکردنی را به ارمغان می آورد.

سیستم عامل QTS Hero از قابلیت های پیشرفته ای مانند:

Data Self-healing

Unified Storage

Cloud Ready

Virtualization Ready

Flash Endurance

در مواجهه با رشد انفجاری اطلاعات  و افزایش استفاده از سرویس هایی مانند VDI و مدیاهایی با کیفیت 8K ، کسب و کارهای مدرن وابستگی بیشتری به سیستم های ذخیره سازی پیدا کرده اند تا بتوانند نیازهای آینده خود را پاسخگو باشند. سیستم عامل جدید کیونپ (QuTS Hero) با ترکیب توانایی مبتنی بر اپلیکیشن QTS و فایل سیستم 128 بیتی ZFS سرویس ذخیره سازی پیشرفته و توانمندی را در اختیار شما قرار می دهد.



تغییرات اصلی QuTS Hero 5.0.1

〈〉 بروزرسانی به Linux Kernel 5.10 برای پشتیبانی از سخت افزارهای نسل جدید و افزایش ضریب امنیتی

تا حد 5 پتابایت (5 petabytes) ظرفیت برای هر shared folder

راهکارهای ذخیره سازی مبتنی بر فایل سیستم ZFS کیونپ فضای ذخیره سازی بزرگی معادل 5 پتابایت را به ازای هر shared folder پشتیبانی می کنند تا نیازهای پروژه های بزرگ را براحتی پاسخگو باشند. استفاده از ریدهای پیشرفته (RAID Z) از قابلیت های منحصر بفرد این فایل سیستم برای پشتیبانی از حجم های ذخیره سازی بسیار بالا می باشد.

امنیت بسیار بالای ذخیره سازی با LUN های رمزگذاری شده



در کنار رمزگذاری کامل ذخیره ساز یا NAS و همچنین shared folder ها ، شما می توانید فضاهای LUN را نیز رمزگذاری کنید تا در انتقال امکان دسترسی غیر مرتبط به محتوی آنها وجود نداشته باشد.

فناوری کش چند لایه جهت به حداکثر رساندن سرعت خواندن و نوشتن بر روی ذخیره ساز




فایل سیستم ZFS  با پشتیبانی همزمان از فناوری کش حافظه اصلی (L1 ARC)   ، فناوری کش لایه ۲ توسط دیسک های SSD  یا  (L2 ARC)  و فناوری پیشرفته کش ZIL  برای درخواست های متقارن، می تواند حداکثر سرعت مورد نیاز جهت خواندن و نوشتن اطلاعات بر روی ذخیره ساز را برای شما فراهم کند.

فناوری های L1 ARC  و L2 ARC  با کاهش نیاز به استفاده از هارد دیسک ها سرعت پاسخگویی دستگاه به درخواست ها افزایش داده و می تواند سرعت خواندن اطلاعات از دستگاه را تا ۱۰۰ درصد ارتقا بخشد. در کنار آن فناوری ZIL  کارایی بسیاری جهت ایجاد درخواست های نوشتن حجیم مانند پایگاه های داده را داشته داشته و با نوشتن اطلاعات بر روی دیسک های SSD   و انتقال آن به دیسک های HDD  سرعت پاسخگویی ذخیره ساز را به درخواست های همزمان افزایش دهد

فناوری پیشرفته WORM جهت جلوگیری از تخریب اطلاعات توسط باج افزارها

فناوری WORM یا Write Once Read Many به معنای یکبار نوشتن و چندین بار خواندن فایل ها یا اطلاعات یکی از روش های ایجاد Cold Storage جهت آرشیو و جلوگیری از آلودگی و آسیب بوسیله کاربر یا نرم افزارهای مخرب مانند Ramsomware ها یا Malware ها می باشد.

این فناوری اطلاعات ذخیره شده بر روی دیسک را غیر قابل تغییر کرده و شما می توانید همانند یک CD یا DVD پس از Write یا نوشتن اطلاعات بر روی دیسک بدون نگرانی از آلوده شدن آن به ویروس یا پاک شدن توسط کاربران از آن استفاده کنید.

کیونپ با معرفی سیستم عامل های QES و QuTS Hero که مجهز به فایل سیستم فوق پیشرفته ZFS می باشند این فناوری را در اختیار کاربران ذخیره سازهای خود قرار داده تا بتوانند با استفاده از آن چرخه پشتیبان گیری و حفاظت از اطلاعات حساس خود را کامل کنند.

ادامه مطلب

فناوری QSAL (ابداع شده توسط کیونپ) با استفاده از الگوریتم های پیشرفته بصورت مداوم  طول عمر دیسک های SSD را محاسبه و مانیتور می کند تا در بازه 50 درصدی انتهای عمر دیسک بتواند با تغییر روند و مدل نوشتن بر روی دیسک ها و همچنین فناوری over-provisioning از عدم از کار افتادن همزمان دیسک ها جلوگیری کند.

این فناوری به کاربر اجازه می دهد تا قبل بتواند دیسک ها را با طول عمر بیشتر استفاده کرده و در زمان مناسب انها را جایگزین کرده تا از بروز خرابی همزمان در چند دیسک به دلیل اتمام طول عمر جلوگیری کند.

این فناوری کاربرد بسیار بالایی در ذخیره سازها all-flash کیونپ داشته و ضریب اطمینان فضای ذخیره سازی را افزایش می دهد.

ادامه مطلب